Digitala staten

Jag har ett upplägg jag gärna får feedback på. Läs nedan (eller klicka här för att komma till dokumentet):

--

Är du och din organisation värd för Digitala statens (Un)Conference* under 2011?

*http://en.wikipedia.org/wiki/Unconference

I april förra året anordnades Digitala statens första nätverksträff. Tanken var att kostnaden för deltagande skulle vara så låg som möjligt och bara finansiera kostnaderna för arrangemanget. Linnéuniversitetet i Växjö ställde upp med lokaler och administration vilket var mycket välkommet. På förmiddagen kördes ett antal parallella seminarier och efter lunch en öppen diskussion. Antalet deltagare var ca 40 stycken.

I år tycker jag vi gör det igen fast bättre och roligare. Du och din organisation eller ditt företag kan stå värd för nätverksträffen och premisserna för samt fördelarna med värdskapet kan du läsa om nedan.

Om Digitala staten

Digitala staten är ett löst sammansatt och deltagargenererat nätverk utan egen ekonomi. Det består av medlemmar från både privat och offentlig sektor på alla nivåer.

Premisser för värdskapet

Ekonomi
Det är viktigt att nätverksträffen är ett ekonomiskt nollsummespel. Deltagaravgifter ska i första hand täcka förtäring och resekostnader för eventuella talare. Att stå värd innebär inte en ekonomisk vinst.

Administration
Administrationen delas mellan värd och utsedda deltagare från nätverket. Exakt hur avgörs efter diskussion och överenskommelse.

Lokaler
Värden ordnar lokaler och det är min förhoppning att värden kan upplåta befintliga lokaler kostnadsfritt.

Format
Formatet för nätverksträffen är formbart. Men utgångspunkten är att skapa ett öppet format och atmosfär för diskussion och erfarenhetsutbyte likt det som präglar digitala konversationer idag. Inför förra nätverksträffen diskuterades formatet UnConference och det är ett önskvärt inslag även denna gång.

Tid
Öppet för diskussion. Vad är önskvärt från värdens och nätverkets sida?

Fördelar med värdskapet

Digitala staten består idag av ca 550 medlemmar. Att stå värd för nätverksträffen/konferensen innebär:
  • Att du samlar en bred kompetens och drivkraft på din hemmaplan
  • Att du kan bjuda in medarbetare och intressenter för att få en injektion i din egen organisation och närmiljö
  • Att du skapar en bred kontaktyta och möjligheter till fruktbart nätverkande
  • Att du blir ordentligt creddad för ett fantastiskt arrangemang

Resurser

Det är min förhoppning att medlemmar ur nätverket kommer engagera sig i att anordna nätverksträffen. Tills vidare ställer jag min egen erfarenhet, hjärna och kontaktmöjligheter till förfogande. Som värd för nätverksträffen har du mig som bollplank och samarbetspartner hela vägen.

Konkurrens

Om flera värdkandidater anmäler sitt intresse så råder naturligtvis konkurrens. Då avgörs frågan på via en omröstning aviserad på Digitala statens forum. Deltagarna bestämmer.

Let’s make it happen.

/ Erik Sellström
------------------------------------------

Tanken är att lägga ut en öppen förfrågan. Vad tror och tycker du om detta?

Visningar: 0

© 2012   Created by Erik Sellström.   Drivs med tekniken bakom .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor